adres

winkelwagen

Bezoek onze webshop

Voor het weergeven van de inhoud op deze pagina is een nieuwe versie van Adobe Flash Player vereist.

Adobe Flash Player ophalen

bovag

Asrubbers Torsiestaven

De meest toegepaste veersystemen voor caravans zijn rubbervering en torsievering.

Veersystemen met rubber als veerelement worden op de caravans het meest toegepast. De vering wordt verkregen door het vervormen van in de in het aslichaam aangebrachte rubberveer strengen of rubberveer elementen. Door veroudering van de rubberen pezen zal de vering stugger worden doordat het rubber zijn elasticiteit verliest. Dit zal een verlies aan vering- en dempingvermogen als resultaat geven. In de regel kan op zeven jaar goede werking worden gerekend, op zijn laatst in het tiende jaar dienen de veerpezen te worden vernieuwd. Asrubbers dienen tijdig te worden vervangen om beschadiging aan Uw caravan te voorkomen, zoals scheuren in de beplating of loshangende kastjes.
Oorzaken van het kapot gaan van asrubber zijn : Te zware belasting. Rijden door een kuil of tegen een obstakel.

Rubber geveerde assen hebben reeds een eigen demping, waardoor het plaatsen van schokdempers niet strikt noodzakelijk is.

De kosten voor het vervangen van de asrubbers op aanvraag.

Staaltorsie vering heeft geen eigen demping, daardoor moeten hier altijd schokdempers toegepast worden. In tegenstelling tot rubbervering heeft de torsievering een lineaire karakteristiek. Dit betekend dat wanneer de kracht op het wiel verdubbelt, de veerweg ook met factor twee vergroot. Dit betekend in de praktijk, dat men ook op slechte wegen met grotere schokwerking over een goede vering beschikt.
Het dient aanbeveling om staalgeveerde assen jaarlijks te laten onderhouden.

De kosten voor revisie van een staalgeveerde assen is op aanvraag.

asrubbers van de caravanasrubber